Szukaj
Pomagamy
Pomagamy
Fundacja Dzieciom

Strefa rodzica

Wszystkie artykuły

Niespożyta energia trzylatka – Korzyści płynące ze wspólnej aktywności sportowej

Adorable little girl with curly hair wearing a colorful swimming suit playing with water splashes at beautiful pool in a tropical resort having fun during family summer vacation

Trzylatki dysponują niewyobrażalnymi zasobami energii, dzięki której cały czas pozostają w ruchu. Warto zatem dobrze zaplanować dzień malucha, w taki sposób, aby znalazł się w nim czas na zabawę na świeżym powietrzu. Wspólne aktywności sportowe nie tylko dostarczają wiele radości dzieciom i ich rodzicom, ale także zacieśniają więzi rodzinne i stymulują rozwój fizyczny, koordynację ruchową oraz kształtowanie się nowych umiejętności z zakresu motoryki dużej.

Sprawność ruchowa

Niespożyta energia, którą posiada trzylatek, to nieoceniony zasób, który warto należycie spożytkować, aby przyniósł dziecku jak najwięcej korzyści. W tym wieku maluch może się już pochwalić pełną sprawnością ruchową. Jest na tyle giętki, że bardzo szybko potrafi nauczyć się robić ze swoim ciałem wszystko na co tylko ma ochotę, a przy okazji nie jest jeszcze do końca świadomy niebezpieczeństw, które dane czynności mogą spowodować. Dlatego dzieciom w tym wieku o wiele łatwiej jest np. nauczyć się pływać albo jeździć na kucyku.

Czas spędzany w gronie rodziny

Doskonałym sposobem na spędzanie czasu w gronie rodziny mogą okazać się wspólne aktywności sportowe. Warto z maluchem grać w piłkę, nauczyć je podrzucania i chwytania, kopnięć, celowania do kosza czy kozłowania. Dzięki takiej zabawie u dziecka poprawiają się zdolności z zakresu motoryki dużej oraz koordynacji ruchowej.

Zabawy na świeżym powietrzu

Warto również zadbać o to, aby dziecko otrzymywało odpowiednią dawkę świeżego powietrza. Dlatego też wszelkie aktywności sportowe wykonywane na dworzu wpłyną pozytywnie nie tylko na sprawność ruchową malucha, ale również na jego zdrowie i samopoczucie. Częste zabawy na świeżym powietrzu o każdej porze roku poprawiają odporność dziecka. Dlatego warto wspólnie z nim jeździć na rowerze, hulajnodze, bawić się piłką, zjeżdżać na sankach czy rozgrywać turnieje piłki nożnej.